fredag 18 juni 2010

En liten önskan

 
Det är hemskt magstarkt att önska livet ur någon, så riktigt så långt vill jag kanske inte sträcka mig, men jag hoppas i varje fall att snillet som köpte in vuvuzelor till Sportbladets shop får munherpes. Eller diarré. Eller tinnitus efter att han köpt ett par till inköpspris till sina ungar.

Att ungarna springer runt runt runt i lägenheten och låter vuvuzelorna böla öronbedövande 80% av deras vakna tid.

Det önskar jag.

Vidare funderar jag på att införskaffa en i rent självförsvar eftersom jag bor i ett så studenttätt (och därmed fylleidiotiskt) område, så att jag kan blåsa igenom huvudet ordentligt på det miffo som får för sig att det vore kul med lite sydafrikansk läktarkultur hemma i lilla Svedala.

10 kommentarer:

  1. Jag har lyckats missa denna ondska totalt!

    SvaraRadera
  2. Ett påfund som någon illasinnad djävul uppfunnit - och dessutom blivit rik på!! Det finns ingen rättvisa i världen!!

    SvaraRadera
  3. Annica: Lyllo dig! Tittar inte gubbarna och gummorna på bröllopsspecial så står fotbollen på och dånar av det där hemska ljudet!

    SvaraRadera
  4. Bara Jag: Visst är det förjävligt! ;)

    SvaraRadera
  5. Gud bevare oss från vuvuzelornas elände!

    SvaraRadera
  6. Anne: Ja, fräls oss ifrån ondo!

    SvaraRadera
  7. Vi lyssnade på p3 på jobbet häromdagen och det var ett jäkla tjat om de där vuvu.. whatever.. o likaså på twitter. ÅH. Det är precis lika intressant med VM som det där bröllopet eller vad det nu är.

    Vet du vad noll gånger noll är? SÅ MYCKET BRYR JAG MIG.

    Puss!

    SvaraRadera
  8. L.D: Haha, men har du hört oljudet?! Och jag kan ju inte gärna slå av teven för pensionärerna heller :( Puss!

    SvaraRadera
  9. Jag har heller inte fått höra en enda live. Det gör inget.

    SvaraRadera