söndag 14 november 2010

Dag 03 - Mina föräldrar

Jag har redan skrivit ett inlägg om min familj en gång, så jag tänkte köra det i repris. Dels för att det sammanfattar mina föräldrar ganska bra, och dels för att jag hade tänkt glo på några avsnitt med Mr F och käka hallonsorbet innan jag går och lägger mig. Here we go:


Min pappa är en av världens mest missförstådda komiker enligt honom själv. Han skrattar åt sina egna skämt, och när han inte skrattar åt dem så skrattar han åt Tårtan eller Hacke Hackspett. Pappa kan börja kikna av skratt när han ska återberätta ett avsnitt av Hacke Hackspett.

När han var ung såg han ut som George Harrison. Jag kanske hittar bildbevis senare.

Typiskt sånt som pappa säger: "Så jävla schjuukt!"


Min mamma är lite grann som en norrländsk fortune cookie. Hon kommer ideligen med muntra ordspråk och visdomar så som "Är huvve dumt får kroppen lida", "Det är aldrig så jävligt att det inte kan bli värre" och "Shit happens. Hela tiden".

Annars gillar hon att lyssna på ljudböcker och lösa korsord.

Typiskt sånt som mamma säger: Samtliga ovanstående citat.

3 kommentarer:

  1. Du och Mr F MÅSTE börja se 30 rock också! Den enda värdiga A.D-uppföljaren!

    SvaraRadera
  2. Ivona: Haha, jag tror att Mr F kanske redan har sett 30 rock. Han är en sån där seriejunkie.

    SvaraRadera
  3. Hittade hit via underbara Pelles Personliga och shit, så glad jag är för det! Du är hilarious och underbar : ) Gillar verkligen hur du skriver om dina föräldrar, sött och kul. Dessutom är det ju skitcoolt att din pappa såg ut som Harrison. Han är ju den smyg-snyggaste av dem alla!

    SvaraRadera